Seiklushunt

KP10

Esimene maneež, Kloostri 1
First manège

EST tekst
ENG text

EST: 19. sajandil kuulus ülikooli õppekavasse kõrgseltskonna sportlik harrastus ratsutamine. 1802. aastal ehitati ülikooli esimese ratsutamisõpetaja Justus von Daue krundile Laia ja Kloostri tänava nurgal ratsasõidu õpetamiseks maneež. See oli üks esimesi taasavatud ülikoolile rajatud hooneid. Samuti kasutati maneeži võimlemiseks ja siia seati sisse võimlemisriistad. 1821. aastaks oli hoone nii halvas seisus, et ülikool müüs selle maha. Uus kivimaneež ehitati mõni kvartal eemale ülikooli peahoone lähedusse aadressile Jakobi 5.

ENG: In the 19th century, the university’s curriculum included riding, the athletic recreation of the high society. In 1802, a manège was built on the land plot belonging to Justus von Daue, the university’s first riding teacher, on the corner of Lai and Kloostri street. This was one of the first facilities built for the reopened university. The manège was also used for gymnastics, and gymnastics equipment was set up there. By 1821, the building was in such a poor state that the university sold it. The new stone manège was built a few blocks away, near the university’s main building at Jakobi 5.

1800, Johann Nicolaus Lange. Rahvusarhiiv
1800, Johann Nicolaus Lange. National Archives of Estonia

Kontakt

Tartumaa, Tartu vald, Pupastvere, Männi
60523
+372 5821 1203
info@seiklushunt.ee

Rekvisiidid

MTÜ Seiklushunt
Registrikood: 80381192
EE472200221061466747 Swedbank