Seiklushunt

KP13

Tenniseväljakud, Baeri 6
Tennis courts

EST tekst
ENG text

EST: Selle ala puhastas ülikool juba 1830. aastatel avaraks lagendikuks, millest sai tudengite puhke- ja võimlemisplats. 1864. aastal rajati siia ülikooli uus võimlemisväljak ja hakati korraldama võimlemispidusid. Siin peeti 1869. aastal ka eestlaste esimese laulupeo avajumalateenistus. 20. sajandi alguses rajati väljakule tenniseplats. Juba üsna varsti hakati Tartu linna ajalehtede veergudel kurtma, et tenniseväljakut saavad kasutada vaid saksa soost tudengid. 1922. aastal ehitas akadeemiline spordiselts platsile esimese tennisepaviljoni. Pärast teist maailmasõda tasandati siia rajatud kaevikud ning nende asemele rajati korv- ja võrkpalliplats, hiljem ka liuväli ja hokiväljak. Praegune tennisepaviljon on siin järjekorras juba kolmas hoone, mis on ehitatud 1980. aastate lõpus.

ENG: The university cleaned up this area in the 1830s already and the large space was used as students’ recreation and gymnastics grounds. In 1864, the university’s new gymnastics grounds were established and gymnastics festivals started to be organised here. Also, the opening service of the first Estonian song festival was held here in 1869. The tennis courts were built at the beginning of the 20th century. Quite soon complaints were published in Tartu newspapers that only German-born students could use the tennis courts. In 1922, the academic sports society built the first tennis pavilion here. After World War II, the trenches dug here during the war were levelled and replaced with basketball and volleyball courts, and later a skating rink and ice hockey field. The tennis pavilion currently in this site is already the third building of its kind, built at the end of the 1980s.

1879, Carl Schulz. Eesti Ajaloomuuseum
1879, Carl Schulz. Estonian History Museum

Kontakt

Tartumaa, Tartu vald, Pupastvere, Männi
60523
+372 5821 1203
info@seiklushunt.ee

Rekvisiidid

MTÜ Seiklushunt
Registrikood: 80381192
EE472200221061466747 Swedbank