Seiklushunt

KP6

EST:

Rootsi-aegse ülikooli peahoone ja raamatukogu, Jaani 8

1642. aastal sai Academia Gustaviana oma kasutusse Jaani kiriku vastas asuva kunagise aadlielamu, mille teisele korrusele sisustati ka ruum raamatukogu jaoks. 1656. aasta suvel puhkenud Rootsi-Vene sõja tõttu kolis ülikool Tallinna, kus töötati 1665. aastani. Aastatel 1688–1690 remonditi tulekahjus rängalt kannatada saanud maja, et ülikooli tegevus Tartus taastada. Raamatukogu käsutuses oli üks ruum teisel korrusel, konsistooriumi saali kohal.

1699. aastal kolis ülikool Pärnusse, kus jätkas tööd kuni 1710. aastani. 

Allikas

Tartu ülikooli ajalugu. 1. 1632–1798. Tallinn: Valgus, 1982, lk 47–48, 78–79.
A. Tering, Academia Gustaviana 1632–1665. Academia Gustavo-Carolina 1690–1710. Tartu: Tartu Riiklik Ülikool, 1974, lk 18.

 

Jaani tänava endine aadlielamu 1924. aastal
Eduard Selleke, TÜ raamatukogu fotokogu

ENG:

The university’s main building and library in the Swedish era, Jaani 8

In 1642, Academia Gustaviana started to use the former nobleman’s house opposite Jaani church, with rooms furnished for the library upstairs. Because the Swedish-Russian war broke out in the summer of 1656, the university moved to Tallinn, where it operated until 1665. The building was renovated in 1688–1690, after it had been seriously damaged in a fire, in order to continue the university’s activities in Tartu. The library room was located upstairs, above the consistory hall.

In 1699, the university was moved to Pärnu.

Source

Tartu ülikooli ajalugu. 1. 1632–1798. Tallinn: Valgus, 1982, pp. 47–48, 78–79.

A. Tering, Academia Gustaviana 1632–1665. Academia Gustavo-Carolina 1690–1710. Tartu: Tartu Riiklik Ülikool, 1974, p. 18.

Former nobleman’s house in Jaani street in 1924
Eduard Selleke, UT Library photo collection

Kontakt

Tartumaa, Tartu vald, Pupastvere, Männi
60523
+372 5821 1203
info@seiklushunt.ee

Rekvisiidid

MTÜ Seiklushunt
Registrikood: 80381192
EE472200221061466747 Swedbank