Seiklushunt

KP7

EST:

Õpperaamatukogu V. Kingissepa 15a, Jakobi 1

Teise maailmasõja järel kasvas üliõpilaste arv kiiresti, seega oli vaja korraga palju kõrgkooliõpikuid ja ka ruume õppimiseks. 1950. aastal hakati ülikooli kirikut ümber ehitama õpperaamatukoguks, valmis sai see 1956. aastal. Kolmel alumisel korrusel olid hoidlad, neljandal kataloogid ja 200-kohaline lugemissaal. Raamatukogu oli tööpäeviti lahti kella 8–22 ja avatud ka nädalavahetustel. Esialgu oli õpperaamatukogus neli töötajat, kuid nende arv aastatega suurenes. Õpperaamatukogu ehk tuubikum kujunes üliõpilaste meeliskohaks, Toomel asunud raamatukogus töötasid pigem õppejõud ja teadlased. 1982. aastal, kui õpperaamatukogu viidi üle uude majja W. Struve tänaval, kolis peahoonest kiriku ruumidesse seminarka, ajaloo-keeleteaduskonna raamatukogu, hiljem humanitaarraamatukogu. 2006. aastal see suleti.

Allikas

S. Luts, E. Brik, Õpperaamatukogu. TRÜ toimetised 1977, nr 423;
https://www.ester.ee/record=b1455266*est

Õpperaamatukogu hoone 1959. aastal
TÜ raamatukogu fotokogu
Õpperaamatukogu hoone 1960. aastatel
TÜ raamatukogu fotokogu
Tartu Ülikooli õpperaamatukogu kolimine 1956. aastal
TÜ raamatukogu fotokogu
Õpperaamatukogu hoidla 1959. aastal
TÜ raamatukogu fotokogu
Õpperaamatukogu lugemissaal 1959. aastal
TÜ raamatukogu fotokogu
Õpperaamatukogu kataloogiruum 1959. aastal. Andmed (autor(id), pealkirjad) raamatu kohta kanti sedelitele, mis paigutati tähestiku järgi kataloogikastidesse, mis omakorda kataloogikappidesse. Lugejate jaoks oli kaks kataloogi: õppekirjanduse tähestikuline ja süstemaatiline kataloog. 
TÜ raamatukogu fotokogu
V. Kingissepa (nüüd Jakobi) tänaval asunud Tartu Ülikooli õpperaamatukogu kataloogiruum 1959. aastal
TÜ raamatukogu fotokogu

ENG:

Study library at V. Kingissepa 15a, Jakobi 1

The number of students grew quickly after World War II, so suddenly there was need for many university textbooks and rooms for studying. In 1950, the university started to reconstruct the university’s church into a study library. The works were completed in 1956. Three lower floors housed the stacks, while the catalogues and a 200-seat reading room were on the fourth floor. The library was open from 8–22 on workdays and it was also open on weekends. Initially, there were four employees in the study library, but the number increased over years. The study library or tuubikum, as it was called, became the favourite place for students, while teaching staff and researchers worked in the library on Toome Hill.  When the study library was moved into the new building in W. Struve 1 in 1982, the library of the history and linguistics department, later the humanities’ reference library, the seminarka, moved from the main building to the church rooms. It was closed in 2006.

Source

S. Luts, E. Brik, Õpperaamatukogu. TRÜ toimetised 1977, nr 423; https://www.ester.ee/record=b1455266*est

The building of the study library in 1959
UT Library photo collection
The building of the study library in 1960
UT Library photo collection
Moving the study library of the University of Tartu in 1956
UT Library photo collection
Book stacks of the study library in 1959
UT Library photo collection
Reading room of the study library in 1959
UT Library photo collection
Catalogue hall of the study library in 1959. Information about the book (author(s), titles) was written on cards, which were put in alphabetical order into catalogue drawers, and the drawers into filing cabinets. There were two catalogues for readers: the alphabetical and the systematic catalogue.
UT Library photo collection
Catalogue hall of the study library of the University of Tartu in V. Kingissepa (now Jakobi) street in 1959
UT Library photo collection

Kontakt

Tartumaa, Tartu vald, Pupastvere, Männi
60523
+372 5821 1203
info@seiklushunt.ee

Rekvisiidid

MTÜ Seiklushunt
Registrikood: 80381192
EE472200221061466747 Swedbank