';

8 nõuannet Vägilase Jooksuks valmistumisel

8 nõuannet Vägilase Jooksuks valmistumisel

“Ületades takistusi, ületad iseend!”. Selline on juba kuuendat hooaega toimuva Vägilase Jooksu deviis, mis kutsub mugavustsoonist välja ja seiklustele vastu minema! Jooks toimub kaheksa ja nelja kilomeetrisel rajal, kuhu on pikitud 30+/15+ looduslikku ja tehistakistust. Proovile pannakse nii osalejate vastupidavus, musklite tugevus, ronimis-, hüppamis- kui ka roomamisvõime.

Et raja läbimine kulgeks puhta naudinguga, siis annab Seiklushunt mõned soovitused, mis enne võistlust kõrva taha panna.

 

8. Väldi puuvilla! 

Jooksu käigus pead mitmeid kordi täies pikkuses vees sumama ning mudas ujuma. Su kehale ei jää ühtki kuiva kohta. Väldi puuvillaseid riideid, sest need imavad endasse vett ning muda, mistõttu on sul liikumine raskendatud. Lisaks, kui juhtub olema karastavam veetemperatuur ning jahedam ilm, siis puuvillane riietus hoiab  endas jahedust ning sul võib edasisel teekonnal vilu hakata. Vali materjalid, mis hülgavad niiskust – nagu näiteks Dri-FIT või COLMAX ning hoiavad kenasti kehasse ja seetõttu ei tekita ka hõõrdumist. Kuid range riietuskood loomulikult puudub ning tulla võib kasvõi klounikostüümis – seda lõbusam!

 

 

 

 

7. Kanna kindaid!

Sel puhul sobivad kõige paremini avatud sõrmeotstega kindad, kust kogunenud vesi saab välja niriseda ning haare erinevatel ripptakistustel säilib. Ning tingimata ei pea tõttama uusi kindaid ostma – kui kodus on olemas kas jalgrattasõidu- või jõutõstmiskindad, siis need sobivad suurepäraselt. Ole leidlik! Kui sõrmeotsad ära lõigata, siis sobivad ka näiteks kummist peopesa osaga aiatöökindad 😉 

 

 

 

6. Kanna vanu tosse! 

Soovituslik on rajale mitte tulla täiesti uute jalanõudega – seda eelkõige seepärast, et hiljem ei pruugi nad enam nii ilusad ja uued olla, kui näha tahaksid. Tee vanadele tossudele rõõmu ja otsi nad kapist välja! Kuid kontrolli, et neil oleks siiski olemas haakuv tallamuster, mis oleks abiks nt plankseinte ületamisel. Kuid pane tähele – ohutuse huvides on keelatud naeltega jalanõud.

 

 

 

 

 

5. Tee trenni õues!

Vägilase Jooksu takistused eeldavad mitmekülgset üldfüüsilist ettevalmistust ning on loodud mõeldes pigem looduslikele kui jõusaali tingimustele, võimalustele. Takistusi ületades tuleb roomata, hüpata, ronida, rippuda, tassida, kükitada jne. Mine loodusesse ning imiteeri neid tegevusi hüpates üle puutüvede, kandes kive, joostes rannaliival, rühkides ülesmäge, ronides puu otsa jne. Välijõusaali pakutavad võimalused sobivad ka siinkohal ideaalselt.

4. Jookse! 

Vägilase Jooksul pole keelatud kõndida ning alati meenutame teada tõde, et distants pole see, mis tapab, vaid tempo. Seega valib igaüks endale jõukohase liikumiskiiruse, kuid siiski – kui on kõrgem siht, siis vaid musklitest ei piisa. Tarvis on ka võhma, sest pikema raja jooks toimub ca 8-kilomeetrisel trajektooril, mis lookleb küngastest üles-alla, läbi vee, muda ja liiva ning üle takistuste. See kõik on midagi muud, kui lihtsalt sirgjooneliselt asfaldil silkamine. Enne võistlust võiks eeltööd tehtud olla niivõrd, et vähemalt viit kilomeetrit joostes end mugavalt tunda.

 

 

3. Ära mõtle üle ning arvesta teistega!

Lihtne öelda, aga alati mitte nii lihtne teostada? Eks. 🙂 Vägilase jooks ei seisne ainult teistele ära- tegemises – see on tiimitöö, me kõik oleme vägilased! Tähendab see seda, et kui mõne takistuse juures jääd hätta, siis ära pelga abi küsida ning samas aita ka teisi hädasolijaid. Kui sa ei soovi mingil põhjusel takistust läbida, nt ei oska ujuda, kardad kõrgust, kukkumist vm, siis see on täiesti okei! Kaasneb küll väike trahv burpee- hüpete ehk “kosmonautide” tegemise näol, aga see on kõigile jõukohane ja teeb sind ainult tugevamaks! 

 

 

2. Võimle soojaks!

Vägilase Jooksule tulles varu enne starti kindlasti soojenduse tegemiseks 

 

aega. Kuna rajal tuleb läbida väga erinevaid takistusi alates roomamisest kuni rippumisteni, siis oleks hea, kui keha ja lihased oleks erinevateks liigutusteks valmis. 

 

 

 

 

 


1. Hommikul söö kõht täis!

Teada ja tuntud tõde on, et õige toitumine parandab sooritusvõimet – seda ka Vägilase Jooksul! Võistluspäeva hommikul söö kindlasti mitu tundi enne starti süsivesikuterikas toitu ning vahetult enne stardijoonele minekut on headeks abimeesteks mugavalt tarbitavad spordigeelid. Siinkohal soovitame HoneyPoweri eestimaiseid energiageele- ja batoone!

   Vägilase Jooks Narva 23. august, kohtume rajal! 

Comments